25 Haziran 2020 Perşembe

KORGAN İBN-İ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ESRA GÜLER PROJEMİZİ ÖĞRETİM PROGRAMI İLE BÜTÜNLEŞTİRME ÇALIŞMALARI


PROJEMİZ SADECE ÖĞRENCİLERİMİZİN ETKİNLİK YAPTIĞI BİR ALAN DEĞİL, HEM KÜLTÜREL HEM DE POZİTİF BİLİM BİLGİLERİNİ ARTTIRICI ETKİLEŞİMLER İÇERMEKTEDİR. YAPILAN ETKİNLİKLERİMİZ ÖĞRENCİLERİMİZİN DERSE OLAN İLGİLERİNİ ARTTIRMAK İÇİN DERSLERİN AKIŞINI BELİRLEYEN YILLIK PLANDAKİ KONULARIN KAZANIMLARINI SAĞLAMAK ADINA HARMANLANARAK PLANLI BİR ŞEKİLDE YAPILMIŞTIR.

PROJEMİZ ESNASINDA OFİS PROGRAMI DERSİ ÖĞRETMENİ İLE DİSİPLİNLER ARASI BİR ÇALIŞMA İLE BİLGİSAYAR YETERLİLİĞİ ÇOK OLMAYAN ÖĞRENCİLERİMİZ PROJEMİZİN HER AŞAMASINDA WEB 2.0 ARAÇLARI KULANIMIYLA YETERLİLİKLERİNİ ARTTIRDI. KLAVYE KULLANIM HIZI, BELGE KAYDETME, KELİME DÜZENLEME METİN DÜZENLEME GİBİ KAZANIMLARI PROJE ÜRÜNLERİNİ ORTAYA ÇIKARIRKEN PRATİK YAPMIŞLAR VE BU KAZANIMLARI ELDE ETMİŞLERDİR. 10. sınıf ofis programları dersi konusu ve kazanımları projemiz ile ilgilidir. Web 2.0 araçları be bilgisayar kullanımında kazanımlar tekrar edilmiştir.Konu: KELİME İŞLEMCİBELGE OLUŞTURMa. Kazanımlar: İstenilen biçim ve düzende metin belgesi oluşturur. Belgedeki metne istenilen düzen ve biçimi uygular. Belge içindeki metin diline uygun yazım denetimini yapar.





TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ İLE İLİŞKİLENDİRİLMESİ
MULTİDİSİPLİNER BİR YAKLAŞIM İLE PROJE ESNASINDA TÜRK DİLİ VE DERSİ ÖĞRETMENLERİ İLE OKULUMUZDA ORTAKLARLA YIL BAŞI İÇİN İYİ DİLEKLERİN İFADE EDİLDİĞİ MEKTUPLAŞMALAR YAPILDI. BU DERSLERDE MEKTUP YAZIMINA YÖNELİK VERİLEN KAZANIM PROJEMİZİN FAALİYETLERİYLE PEKİŞTİRİLDİ.





İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ İLE DİSİPLİNLER ARASI BİR ÇALIŞMA YAPILDI VE ÖĞRENCİLERİN WEB 2.0 ARAÇLARINDA KENDİLERİNİ İNGİLİZCE TANITMALARI SAĞLANARAK CÜMLE KURMA, İNGİLİZCE KELİME EZBERLEME YETERLİLİKLERİ ARTTIRILDI. English Lesson
11th Grades Theme 7 (Facts About Turkey) konusunda türkiyenin yöresel çoraplarından ingilizce bahsedilerek 1. Talking about landmarks and monuments 2. Describing cities and historic sites 3. Asking for and giving more detailed information kazanımları elde edildi.
11th Grades Theme 7 (Facts About Turkey)


PROJEMİZ ESNASINDA OFİS PROGRAMI DERSİ ÖĞRETMENİ İLE DİSİPLİNLER ARASI BİR ÇALIŞMA İLE BİLGİSAYAR YETERLİLİĞİ ÇOK OLMAYAN ÖĞRENCİLERİMİZ PROJEMİZİN HER AŞAMASINDA WEB 2.0 ARAÇLARI KULANIMIYLA YETERLİLİKLERİNİ ARTTIRDI. KLAVYE KULLANIM HIZI, BELGE KAYDETME, KELİME DÜZENLEME METİN DÜZENLEME GİBİ KAZANIMLARI PROJE ÜRÜNLERİNİ ORTAYA ÇIKARIRKEN PERATİK YAPMIŞLAR VE BU KAZANIMLARI ELDE ETMİŞLERDİR.




PROJEMİZ ESNASINDA OFİS PROGRAMI DERSİ ÖĞRETMENİ İLE DİSİPLİNLER ARASI BİR ÇALIŞMA İLE BİLGİSAYAR YETERLİLİĞİ ÇOK OLMAYAN ÖĞRENCİLERİMİZ PROJEMİZİN HER AŞAMASINDA WEB 2.0 ARAÇLARI KULANIMIYLA YETERLİLİKLERİNİ ARTTIRDI. KLAVYE KULLANIM HIZI, BELGE KAYDETME, KELİME DÜZENLEME METİN DÜZENLEME GİBİ KAZANIMLARI PROJE ÜRÜNLERİNİ ORTAYA ÇIKARIRKEN PRATİK YAPMIŞLAR VE BU KAZANIMLARI ELDE ETMİŞLERDİR. 10. sınıf ofis programları dersi konusu ve kazanımları projemiz ile ilgilidir. Web 2.0 araçları be bilgisayar kullanımında kazanımlar tekrar edilmiştir. Konu : sunu hazırlama. kazanım: Görsel içeriği zengin dinamik sunular hazırlar. Konu: Fotoğraf albümü. Kazanım: Fotoğrafları kullanarak gösteri dosyası oluşturur.






DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM İLE SANATIN HER YÖNÜNDEN İNCELENDİĞİ PROJEMİZDE MOTİFLERDEN OLUŞAN ESERLERİ İNCELEME İLE SANAT ESERİ İNCELEME KONUSUNUN KAZANIMLARI VERİLMİŞTİR.
Sanat eserinin niteliklerini açıklar.2 Sanat eserlerinde yer alan unsurları açıklar.3. Sanatsal düzenleme ögelerini ve ilkelerini görsel sanat eserleri üzerinde açıklar.4. Sanat eserini yorumlar.5. İncelediği sanat eseri hakkında estetik yargıya varır.





9. sınıf mesleki gelişim dersi konusu ve kazanımları projemiz ile ilgilidir. Disiplinler arası çalışma ile tüm okulda bu kazanımlar öğrencilere verilmiştir. MODÜL 1: ETKİLİ İLETİŞİM. KAZANIMLAR: Kültürel faaliyetlerle kendini ifade etme yolları geliştirir. Sanat ile ilgili kavramları açıklar. KONU: SANAT ETKİNLİKLERİNİ TAKİP ETME: Sanatın Tanımı ve Temel Terimler, Sanatın Tanımı, Temel Terimler, Sanatın Gerekliliği.





9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi konusu ve kazanımları projemiz ile ilgilidir.mektuplaşma faaliyetimizi desteklemektedir. BİLGİLENDİRİCİ (ÖĞRETİCİ) METİNLER 1. Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit eder. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönem ile ilişkisini belirler. 4.3. Metin ile metnin konusu, amacı ve hedef kitlesi arasında ilişki kurar. 4. 6. Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirler. 4.7. Metnin üslup özelliklerini belirler. 8. Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.9 Dil Bilgisi: Sözcük Türleri Fiiller, Metindeki fiilleri bulma ve işlevlerini belirleme Dil Bilgisi: İmla ve Noktalama Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.10. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar. Basın Hürriyeti





9. sınıf mesleki gelişim dersi konusu ve kazanımları projemiz ile ilgilidir. Modül: Etkili iletişim. Konu: Kendini geliştirme yollarını izah eder. Kazanımlarımız: Bireysel özelliklerini tanıyıp çeşitli aktiviteler yaparak kendini geliştirir. Bireysel özellikleri sıralar.






10. sınıf meslek esasları dersi ile kazanımları ile projemiz ilişkilidir. Muayene ve müdahale odaları konuları projemizle ilgilidir. Projemizde abeslang (Dilbasacağı) ile kitap ayraçları yaptık. Dil basacağı müdahale ve muayene odalarında kullanılır 1-Müdahale odası ekipmanlarının hazırlanması ve kontrolünü yapar. 2-Muayene masasının örtülerini değiştirir.Öğrenciye, muayene ve müdahale odalarını kullanıma hazır hâle getirme ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır





9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi konusu ve kazanımları projemiz ile ilgilidir. Konu: MEKTUP / E-POSTA . Kazanımlar: Cumhuriyet döneminden bir özel, bir edebî mektup; İki e-posta örneği Mektup türünün özellikleri açıklanır. Hikâye, roman ve şiir gibi türlerde mektubun bir anlatım biçimi/tekniği olarak da kullanılması örneklendirilir. Mektup türünün dünya edebiyatından bir örneğine yer verilir ve inceledikleri metinlerle karşılaştırmaları sağlanır. E-posta yazarken kişisel bilgilerin güvenlik altına alınması gerektiği vurgulanır. Özel mektup ve edebî mektup arasındaki benzerlik ve farklılıklar incelenen metinler üzerinden gösterilir.





9. sınıf mesleki gelişim dersi konusu ve kazanımları projemiz ile ilgilidir. Disiplinler arası çalışma ile tüm okulda bu kazanımlar öğrencilere verilmiştir. MODÜL 2: PROJE HAZIRLAMA. Kazanımlar : Elde ettiği bilgi/verileri ihtiyaçları doğrultusunda kullanır. Bilgiyi etkili ve verimli kullanma yollarını açıklar. Elde ettiği bilgi/verileri görsel ve işitsel materyalleri kullanarak paylaşır. Konu: BİLGİ/VERİLERİ KULLANMA: Verilerin Düzenlenmesi, Verilerin Analizi, Verilerin Yorumlanması ve Değerlendirilmesi, Bilgiyi Etkili ve Verimli Kullanma. UYGULAMA FAALİYETİ. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME.




Ders: 10. sınıf Meslek esasları dersi
Konu: Muayene ve Müdahale odaları
Kazanım: Hasta muayene odasında buluna araç-gereçler ve özelliklerini bilir.
Abeslanglar (dil basacağı) ile kitap ayraçları yaptılar.Abeslanlar (Dil basacakları) muayene ve müdahale odalarında kullanılır.Öğrenciye, muayene ve müdahale odalarını kullanıma hazır hâle getirme ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır.Sağlık Bakanlığı Hizmet Kalite Standartları Rehberi doğrultusunda müdahale odasını hazır hâle getirir.Müdahale odası ekipmanlarının hazırlanması ve kontrolünü yapar. 2-Muayene masasının örtülerini değiştirir.


Hasta ve yaşlı bakımı dersi. 11. sınıf hasta ev yaşlı bakımı dersi konusu ve kazanımları projemiz ile ilgilidir. Projemizde kitap ayracı yapımında kullanılan abeslenglar (Dil basacağı) ağız bakımında kullanılmaktadır. Derste öğrencilerimize tekrar oldu. Konu: AĞIZ BAKIMI 1. Ağız Hijyeni ve Önemi 2.1.1. Doğru Diş Fırçalama 2. Diş Temizlik Araçları 2. Diş Sağlığını Korumada Dikkat Edilecek Noktalar 2.3. Hastanın Ağız ve Diş Bakımı. Kazanım: . Ağız hijyeni ve önemini açıklar 2. Doğru diş fırçalama uygular 3. Diş temizlik araçlarını açıklar 4. Diş sağlığını korumada dikkat edilecek noktaları açıklar 5. Hastanın ağız ve diş bakımını uygular.6.Ağız ve diş bakımı uygular 7 . Protez dişlerin bakımnı uygular 3. Özel ağız bakımını uygular




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar